Pages

Tuesday, June 8

Kalaulah...

kalaulah,
aku boleh khusyuk stadi & hadap buku tuh
sekhusyuk aku ber-inter-sawang (internet)

kalaulah,
aku boleh paham & tangkap pelajaran tuh
selaju aku paham & tangkap citer korea & bahasenye

kalaulah,
aku boleh menghapai Quraan dan ilmu
sepantas aku hapal lagu SuJu

kalaulah,
aku boleh berselere tgk buku tuh
se selere aku tgk firakh masywi (ayam golek)

kalaulah,
aku boleh digest bnde yg aku bce
secepat aku telan makanan msk dlm prot

kalaulah,
aku boleh bersihkn hati yg hitam nih
semudah aku padam carbon pensel atas kertas

kalaulah,
aku boleh bace buku
sekerap aku bernafas

kalaulah,
aku boleh bwang dose aku
selaju aku urinate

kalaulah,
flatus tuh release fat

kalulah,
duet tuh mcm daun @ debu kt ijip nih

kalaulah,
membunuh itu x bedose

kalulah,
flight tiket g mne2 murah

kalulah,
dunie ini tanpa sempadan

kalulah,
aku nih burung

kalaulah,
hidup nih mcm cross word puzzle
yg ade jawapn kt belakang

xke dunie is a better place for u,for me,for them..for us...and...the dogsss~
tp tu lahhh..
sebanyak2 kite berfikir KALAU...
sebanyak itulah dose kite
setiap kali kite pk KALAU sbnanye itu adelah hasutan syaitan
sbb ape yg kite bwat sume da tertulis & da di tentukn olehNYA
sblm wat pilihan kite rujuk pada DIA
sbb DIA je yg pgg jawapan bg sume quiz teke silang kate utk setiap issue majalah MANUSIA KUSUT
so...xbaik pk kalau tau!
ape yg da jd,jd..
ade hikmah die knape itu yg kite plh,
knpe itu yg diputuskn utk kite
sesungguhnye ALLAH maha merancang & maha mengetahui

No comments: